torsdag 26 april 2012

A Million Suns av Beth Revis


Recensionen kan innehålla spoilers av bokens föregångare, Across the Universe.

A Million Sun av Beth Revis
Antal sidor: 386
Förlag: Razorbill
Release: Januari 2012
Serie: Across the Universe, #2

Godspeed was once fueled by lies. Now it is ruled by chaos. It’s been three months. In that time, Amy has learned to hide who she is. Elder is trying to be the leader he’s always wanted to be. But as the ship gets more and more out of control, only one thing is certain: They have to get off the ship.
Synopsis från Goodreads.

Det har gått tre månader sedan jag läste den här boken, och en del detaljer kan ha försvunnit. Det betyder dock inte att ja glömt vilket intryck denna bok gav mig.

När jag började komma in i den här boken slogs jag av hur lite jag mindes av Across the Universe. Jag undrade om detta skulle förstöra läsupplevelsen, men lyckligtvis gjorde det inte det. Boken lät mig minnas saker genom lagom mängd påminnelse. Boken blev en uppfriskande upplevelse som jag njöt av.

Jag tog min tid med att läsa denna bok. Det fanns en hel del att smälta, men det på ett bra sätt. Det så kallade mysteriet var bättre och mindre förutsägbart än det i bokens föregångare. Jag gillade verkligen det spekulativa elementet. Det kunde hända att jag trodde mig veta svaret till något, men så motbevisade Revis mig med oförutsägbarhet.

Intrigerna är riktigt spännande. De griper tag om en och vägrar släppa, ens efter att man läst den sista sidan. Det är något jag verkligen uppskattar.

Karaktärerna förblir i denna uppföljare riktigt bra, och berättartekniken är också den riktigt bra. Vid detta tillfälle kommer jag ärligt tala inte på något dåligt. Det fanns förstås negativa delar, men de är bevisligen lätta att glömma. Så det är ju definitivt något bra, och det är dessutom boken.

1 kommentar:

  1. Jag har utmanat dig att svara på 11 frågor! Mer info på min blogg! :D

    SvaraRadera