onsdag 25 april 2012

Omslagsjämförelse: Bloodlines

Trodde inte att ni någonsin skulle se denna kategori igen, va? Det trodde inte jag i alla fall. Det får mig nästan att känna mig nostalgisk. Huh. Kan dock meddela att kategorin tidigare inte hette "Omslagsjämförelse", utan "Olika omslag", men jag tyckte att det sistnämnda var ganska intetsägande, så jag bytte namnet. I alla fall, here goes.


 US | UK

Så, eh, hur brukade jag göra det här nu igen? Jag måste erkänna att jag känner mig en aning ringrostig. I alla fall, jag gillar faktiskt det amerikanska omslaget, även om det inte är särskilt originellt, och det visar modeller och deras ansikten som ska föreställa karaktärerna. Jag antar att jag helt enkelt inte har något emot dem. Det är dock inte det bästa alternativet, vilket hade varit att vara mer originellt. Där får alltså UK bonuspoäng.

Jag gillar färgschemat på US, men samma sak gäller UK. UK vinner definitivt när det gäller originalitet, men tyvärr måste jag nog säga att US skulle dra till min uppmärksamhet mer på det vis att jag skulle lockas till att läsa boken mer. UK skulle jag inte ta på samma allvar. Så det blir nog US jag föredrar, om än bara för att just den stilen är vad jag är van vid.

Vilket omslag föredrar ni?

2 kommentarer:

  1. Visste inte ens att det finns en UK version, men väljer US ändå :)

    SvaraRadera
  2. Hmm tycker ingen är sådär supersnygg egentligen utan ganska fula båda två men kanske väljer UK för att den är lite mer originell som du skriver.

    SvaraRadera