fredag 1 januari 2016

Gammal bloggare med böcker på sinnet

Gammal vet jag då inte; jag är tjugo. Däremot var jag ungefär sexton senaste gången jag var ... låt oss säga, underbart bokberoende. Visst är man i slentrian när ens tidigare största passion hamnar i någon sorts obetydlig dvala. Allt som egentligen krävs är att knäppa på fingrarna för att väcka upp den. Ta första steget med lite så där lagom initiativ eller snubbla på någon tillfällig drivkraft — det viktiga är att hålla taget. Det är precis vad jag gör nu. Jag håller taget. Håller mig själv ansvarig.

Denna nygamla gnista av intresse är dyrbar och ska inte tas för givet. Böcker har köpts. Pengar har spenderats. Böcker har slukats. Cykeln av gamla främjande vanor ska fortsättas. Oavsiktligt pretentiösa meningar ska skrivas på en pånyttfödd blogg.

Medveten är jag dock om att jag skriver detta under ett uppehåll mellan studier som tenderar att dränera mig mentalt och att min tidshantering kan vara ... bristfällig. Men jag har gjort det förut, och jag kan göra det igen. Knäpp fingrarna och håll taget.


     en nystart
     och titta på datumet
    visst är jag finurlig och inte alls påverkad av det faktum att jag fick böcker i julklapp för en vecka sedan
    nej, inte alls

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar